آژینا در شبکه‌های اجتماعی

هفته اول بارداری

در هفته اول بارداری شما دوره‌ی باروری را طی می‌کنید در این مرحله تخمک از تخمدان آزاد شده و از طریق لوله‌های به نام فالوپ به سمت رحم حرکت می‌کند در اینجاست که تخمک در درون لوله فالوپ توسط اسپرم بارور می‌شود.
پس بعد از دوره قاعدگی و در زمان تخمک‌گذاری شما وقت دارید تا برای باردار شدن اقدام کنید. اسپرم میتواند به مدت ۴ یا ۵ روز زنده بماند در حالی که تخمک بیش از ۲۴ ساعت توانایی زنده ماندن ندارد بنابراین چند روز پیش از زمان تخمک گذاری وقت مناسبی برای عملی کردن تصمیم خود است.

نشانه های تخمک گزاری در بدن خود را بشناسید

تغییر ترشحات در دهانه ی رحم از نشانه های زمان تخمک گذاری است هر چقدر که از روزهای قاعدگی فاصله می‌گیرید میزان این ترشحات افزایش می یابد این ترشحات نشان دهنده‌ی سطح هورمون استروژن در بدن است که افزایش آن احتمال حاملگی را افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید که این ترشحات لیز و چسبنده و شفاف است.

درد در ناحیه ی شکم

 حدود ۲۰ درصد از خانم‌ها می‌توانند تخمک‌گذاری را در بدن خود احساس کنند که نشانه های آن از درد ملایم تا تیرکشیدن شدید در زیر شکم است که اصولاً شبیه دردهای زمان قاعدگی می‌باشد.

افزایش دمای بدن 

شما می‌توانید بعد از قاعدگی با استفاده از دماسنج دمای بدن خود را هر روز صبح بعد از خواب اندازه بگیرید. در زمان تخمک گذاری دمای بدن افزایش می‌یابد و علت آن آزاد شدن تخمک می‌باشد که منجر به افزایش همون پروژسترون در بدن می‌شود.

آزمایش‌های قبل از بارداری

قبل از بارداری توصیه می‌شود که تست‌های مختلف از جمله پاپ اسمیر ، معاینه لگنی ، معاینه پستان ، آزمایش خون خود را انجام دهید و با تزریق واکسن‌هایی که دکتر معالج شما توصیه می‌کند خود را در زمان بارداری ایمن سازید.
اگر متوجه بیماری خاصی از جمله کیست، کم کاری یا پرکاری تیروئید شدید بهترین زمان برای درمان ، قبل از بارداری است.

هشدارهای زمان بارداری

اگر شما جز زنانی هستید که الکل یا سیگار یا مواد مخدر مصرف می‌کنید باید بدانید که باعث آسیب رساندن به جنین خود می‌شوید پس لطفاً مصرف آنها را کنار بگذارید.

مکمل ها و تغذیه 

خوردن ویتامین‌ها قبل از بارداری بسیار مفید و ضروری است جنین در حال تکامل به مواد مغذی مثل اسید فولیک و آهن بسیار احتیاج دارد پس مصرف آنها را در همان روزهای اول بارداری شروع کنید.

ورزش در هفته ی اول بارداری 

از همین الان ورزش را شروع کنید که شروع خوبی داشته باشید بارداری باعث فشار جسمانی زیادی به شما می‌شود داشتن آمادگی جسمانی مناسب باعث می‌شود که شما و کودکتان شروع خوبی داشته باشید.
برنامه ورزشی منظم همانطور که رژیم غذایی مناسب مهم است می‌تواند با اهمیت باشد. در حرکات ورزشی خود تمرکز بیشتری بر روی عضلات شکم و کمر خود داشته باشید حداقل سه الی چهار روز در هفته و ۲۰ دقیقه در روز تمرین کنید.

حالات روحی در هفته ی اول بارداری

دوری از استرس مهمترین مسأله در بارداری است مطالعات نشان داده است استرس باعث جلوگیری از تخمک‌گذاری می‌شود و حتی استرس در زمان بارداری میتواند خطر زایمان زود رس مادر را زیاد کند و باعث کاهش وزن نوزاد در زمان تولد شود.

غذای مناسب هفته ی اول بارداری

سوپ اسفناج و کدو سبز 

سیب زمینی ۲ عدد
کدو سبز ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
عصاره سبزیجات ۴ پیمانه
برگ گشنیز تازه ۱ پیمانه
برگ اسفناج تازه (خردشده) ۴ پیمانه
سیر ۲ حبه
لیمو ترش ۱عدد
روغن زیتون ۴ قاشق غذا خوری
نمک به میزان دلخواه 

 

  1. پیاز و سیر را ریز خرد کنید و آن را با روغن زیتون مخلوط و برای چند دقیقه تفت دهید تا پیاز‌ها نرم شوند.
  2. بعد مقدار کمی نمک اضافه کنید سیب زمینی ها و کدو ها را ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید و آنها را تفت دهید.
  3. سپس عصاره سبزیجات را اضافه کرده و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه تا زمانی که سیب زمینی‌ها نرم می شود بپزد.
  4. بعد اسفناج و گشنیز را اضافه کرده و اجازه دهید تا نرم شود.
  5. سوپ را با میکسر پوره کنید و آب لیمو ترش در آن بریزید.
  6. سوپ را در کاسه بریزید و روی آن مقداری روغن زیتون بریزید و سرو کنید.

خواص سوپ اسفناج و کدو سبز

اسفناج سرشار از اسیدفولیک است که  یکی از ویتامین های گروه B می‌باشد و دارای آهن قابل‌ ملاحظه‌ای است که باعث جلوگیری از نقایص عصبی جنین می‌شود و مصرف زیتون یا روغن آن در بارداری باعث رشد بیشتر جنین از لحاظ وزن ، قد ، رفتار می‌شود و همچنین برای جلوگیری از یبوست مادران باردار بسیار مناسب می‌باشد.

اشتراک گذاری:
مدیریت آژینا
نویسنده
مدیریت آژینا
افزودن نظر :
‌آژینا همراه خوب خانواده‌ها